Úvod > Projekty > Spotřebitelské poradenství > Pozor na slevy! Tisková zpráva

Pozor na slevy! Tisková zpráva

Praha 30.12.2011

Po Vánočních svátcích se většinou roztrhne pytel s různými nabídkami slev u všech druhů zboží a služeb. Z praxe občanských poraden lze tvrdit, alespoň podle zkušeností občanů, kteří se obracejí na občanské poradny, že ne každá sleva je výhodná. Nabídky různých prodejců a slevových portálů často deklarují kolik ušetří peněz běžnému spotřebiteli. Skutečnost je však mnohdy těmto tvrzením velmi vzdálená.

Kateřina Plháková (Asociace občanských poraden), realizátorka projektu „Spotřebitelské poradenství" v jehož rámci občanské poradny pomáhají spotřebitelům řešit jejich problémy mimo jiné s reklamacemi, k tomu uvádí: „Ceny bývají velice lákavé, ale ne vždy tomu také odpovídá poskytnuté plnění. Zjednodušeně lze říct, že za poloviční cenu dostanete poloviční službu. Se zákazníkem, který přichází se slevovým kuponem, se často podle toho jedná - je považovaný za druhořadého a jeho požadavky jsou uspokojovány až v druhém sledu, kdy si svůj „slevový" zážitek musí řádně vyčekat." Neznamená to však, že všechny slevy jsou nevýhodné, je však na místě být opatrný.

Při nákupu zboží a v případě slevy zvláště, je vhodné o daném výrobku či službě a především o poskytovateli shromáždit co nejvíce informací a teprve následně vyhodnotit rizika a pak se teprve rozhodnout.

Před nákupem doporučujeme podívat se na diskuze a specializovaná fóra, kde můžeme získat řadu cenných informací, které nám mohou usnadnit naše rozhodnutí. Lze tedy shrnout, že je určitě výhodnější řádně zvážit situaci před nákupem zboží ve slevě, než pak následně podstupovat složitý proces reklamace, který ne vždy vede ke kýženému výsledku.

© 2010 Asociace občanských poraden . aop@obcanskeporadny.cz