Spotřebitelské poradenství

Tento projekt je realizován za podprory Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky. Podstatou projektu je informování občanů o právech a povinnostech při nákupu zboží a služeb, poskytování poradenství v oblasti spotřebitelské problematiky - zejména problematiky reklamací a vymáhání spotřebitelských práv a posílení informovanosti občanů v oblasti tématiky předváděcích zájezdů a předlužování občanů prostřednictvím spotřebitelských úvěrů.

jjjjj

Vánoce s rozumem

Tak jako každým rokem nás v  předvánočním čase čeká mnoho krásného, ale zároveň je to období velmi náročné, jelikož je na nás jako na spotřebitele vyvíjen velký tlak.  Především ze strany prodejců, kteří se nás pokouší nalákat ke koupi zboží, které často vůbec nepotřebujeme. 

Toto potvrzuje i  vedoucí Občanské poradny Havlíčkův Brod Vendula Prokšová, která klientům doporučuje, aby se před koupí dárků pro své blízké na chvíli zastavili a zkusili si spočítat, jak dlouho by museli pracovat než by vydělali částku, kterou za dárek zaplatí. Zvláště v případech, kdy na koupi potřebujeme půjčku, je na místě zvážit, zda je takový nákup skutečně nezbytný.

Pokračovat ve čtení

Kazuistiky za rok 2018

V roce 2018, v rámci projektu Spotřebitelské poradenství podpořeného Ministerstvem průmyslu a obchodu, zpracovala každá zapojená poradna tři kazuistiky v oblasti spotřebitelství, které popisují konkrétní problém a možnosti jeho řešení.

Pokračovat ve čtení

Veřejná konzultace - nový zákon o ochraně spotřebitele

Na základě usnesení vlády č. 653 ze dne 18. září 2017 probíhají práce na paragrafovém znění nového zákona o ochraně spotřebitele. Zpracování nového zákona je příležitostí pro zhodnocení účinnosti stávajících pravidel a pro celkové zkvalitnění právní úpravy ku prospěchu spotřebitelů. Za účelem výběru co možná nejlepších řešení připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR veřejnou konzultaci, jejímž cílem je získat reakce přímo od spotřebitelů.

Pokračovat ve čtení