Skip to main content

Tisková zpráva: innogy podává pomocnou ruku lidem ve finanční tísni

  • Spolupráce s Asociací občanských poraden by měla pomoci řešit problémy zákazníků innogy
  • Novou službu nejvíce ocení lidé sociálně či zdravotně znevýhodnění a senioři

Energetická skupina innogy navázala v Moravskoslezském kraji (MSK) spolupráci s Asociací občanských poraden (AOP) na společném pilotním projektu. Ten nabídne pomoc lidem, kteří se z nejrůznějších důvodů ocitli ve finančních problémech. Právě MSK patří k nejvíce ohroženým regionům České republiky, pokud jde o počet vedených exekučních řízení.

„Každý se někdy může dostat do složité životní situace a finanční tísně, kdy může mít problém včas uhradit své závazky – například zálohy za energie. Jako první pomoc takovým lidem umožňujeme například nastavit vstřícný splátkový kalendář. Někdy to však nestačí. Nechceme zákazníkům, kteří mají zájem svoje finanční problémy řešit, ještě přitěžovat. Naopak jim chceme pomáhat. Hledali jsme proto zkušeného partnera, který se v této citlivé sociální problematice velmi dobře orientuje. Odbornou pomoc našim zákazníkům v nouzi proto chceme nabízet ve spolupráci s občanskými poradnami,“ uvedl Lumír Nováček, jednatel innogy Zákaznické služby.

Podle zkušeností z innogy řada zákazníků o svých pohledávkách nekomunikuje. Mnozí z nich se stydí, že se do takové situace dostali, a myslí si, že si dokážou pomoci sami. Jsou mezi nimi senioři, matky samoživitelky, zdravotně znevýhodnění lidé, ale i ti, kteří se zadluží poté, co naletěli tzv. energetickým šmejdům.

„Přístup innogy je společensky odpovědný. Dává šanci všem, kteří aktuálně nemohou uhradit svoje závazky. Tito lidé bohužel často už dluží na více místech, dluhy řeší dalšími půjčkami, a ve své tíživé situaci potřebují komplexní pomoc. Pilotní projekt innogy jim nabízí prostor pro další komunikaci a otevírá cestu k našim občanským poradcům. Ti lépe rozumějí jednání lidí na hranici chudoby a znají možnosti řešení jejich situace,“ řekl Hynek Kalvoda, předseda AOP.

Od spolupráce s innogy si AOP slibuje například lepší orientaci klientů ve vyúčtování energií, porozumění pohledávkám a dlužním částkám, nastavení priorit při splácení nebo zajištění úpravy splátkových kalendářů. Klientům nabídnou občanské poradny AOP osobní, telefonické a e-mailové poradenství, případně i doprovod na pobočku, pokud by potřebovali komunikačně podpořit při osobních jednáních.

„Projekt také pomůže lidem, kteří už do občanských poraden chodí a jsou zákazníky innogy. Díky vzájemné spolupráci budeme lépe znát postupy innogy při komunikaci se zákazníky, způsoby vyúčtování služeb nebo nové formy poradenství, a naopak innogy se od nás při školení dozví, jak správně s našimi klienty pracovat,“ dodal H. Kalvoda.

V České republice se vedou přes čtyři miliony exekučních řízení. Jedním z nejvíce ohrožených regionů je z tohoto pohledu právě MSK, kde se v exekuci nachází přibližně každý desátý obyvatel starší patnácti let, tedy více než 112 tisíc lidí.

AOP je nezisková organizace, která působí v ČR od roku 1997. V jednotlivých krajích sdružuje celkem 36 občanských poraden, jež bezplatně radí lidem v nepříznivých životních situacích. V MSK lze občanské poradny navštívit kromě Ostravy také v Havířově, Karviné, Kopřivnici, Novém Jičíně, Opavě a v Příboře. Více na obcanskeporadny.cz.

 

Ostrava 25. února 2020

 

Martin Chalupský

tiskový mluvčí innogy v ČR

T 267 974 464

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

innogy