Skip to main content

Tisková zpráva AOP: Poslední týdny na změnu dodavatele energií!

Odběratelům energií, kteří zůstávají v režimu dodavatele poslední instance, hrozí ukončení dodávek. Na sjednání smlouvy v běžném režimu mají poslední týdny.

Pád Bohemia Energy v říjnu loňského roku, po kterém brzy následovaly krachy dalších dodavatelů energií, přivedl statisíce domácností do režimu dodavatele poslední instance, o jehož existenci a způsobu fungování většina odběratelů dosud nic nevěděla. Naši poradci v občanských poradnách v té době mnoha lidem vysvětlovali situaci a pomáhali s přechodem na standardní smlouvu.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva AOP: Pomoc při krachu dodavatelů a růstu cen energií poskytují i občanské poradny

Lži, nátlak a výhrůžky, vnucování dalších produktů, to jsou jen některé z nekalých praktik tzv. elektrošmejdů, se kterými se na občanské poradny obracejí podvedení klienti už několik let. Nyní k tomu přibyly i potíže v souvislosti s úpadkem některých energetických společností. Zejména starší lidé se v nastalé situaci špatně orientují. Trápí je nejistota, o dodavateli poslední instance slyší poprvé, situaci nerozumí, a pokud nemají někoho, kdo by jim poradil, přicházejí do poradny, kde jim pracovníci vysvětlí, jak mají postupovat.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva Asociace občanských poraden: Změna exekucí zůstává za očekáváním, na tahu je nyní Senát

„Je to jen malý krok, i když správným směrem“, říká o novele zákona, která upravuje exekuce, Hynek Kalvoda z Asociace občanských poraden a dodává: „Změny v exekucích nyní posoudí Senát a stále zbývá naděje, že do nich vloží alespoň dlouho očekávanou teritorialitu, aby exekuce jednoho dlužníka řešil jeden místně příslušný exekutor. Pokud by dlužníci nemuseli platit poplatky více exekutorům, na splacení dluhů by jim zůstalo víc peněz.“ 

Pokračovat ve čtení

Nakupování on-line zkouší během pandemie koronaviru řada nových zákazníků, kteří s ním doposud neměli žádné zkušenosti. Na internetu se množí „šmejdi“, na občanské poradny se obracejí jejich oběti.

Ani během pandemie koronaviru se občanské poradny nezavřely a dále nabízejí radu či pomoc těm, kdo si nejsou jisti svými právy a povinnostmi. „I když je všude cítit strach z nákazy, máme stále dost klientů, kteří potřebují poradit“, říká Hynek Kalvoda z Asociace občanských poraden. Ani zdaleka se přitom nejedná jen o potíže s dluhy a bydlením. V době, kdy stále více lidí nakupuje po internetu, se množí problémy související s ochranou spotřebitele.

Pokračovat ve čtení

Tisková zpráva Asociace občanských poraden: „U mladých dospělých se setkáváme s dluhy na zdravotním pojištění a poplatcích za komunální odpad, které vzniknou z neznalosti.“

O výsledcích měření finanční gramotnosti a spuštění Národního registru projektů finančního vzdělávání dnes informovali zástupci Ministerstva financí. Za neziskový sektor se briefingu zúčastnil rovněž Hynek Kalvoda z Asociace občanských poraden, který pronesl řeč v rámci projektu spotřebitelské poradenství spolufinancovaného Ministerstvem průmyslu a obchodu. Ve svém vystoupení zdůraznil, že finanční gramotnost či vzdělávání je třeba propojit s gramotností právní. 

Pokračovat ve čtení