Tisková zpráva: innogy podává pomocnou ruku lidem ve finanční tísni
- Spolupráce s Asociací občanských poraden by měla pomoci řešit problémy zákazníků innogy
- Novou službu nejvíce ocení lidé sociálně či zdravotně znevýhodnění a senioři
Spotřebitelské organizace Asociace občanských poraden a Podvedení klienti podaly žalobu na zdržení se protiprávního vybírání poplatků České pojišťovny a pojišťovny Generali a vyzývají klienty, kteří jsou poškozeni právně vadnými smlouvami v kauze Investičního životního pojištění, aby se přihlásili do Asociace občanských poraden.
„Žena ve střeních letech vyhledala služby naší občanské poradny v okamžiku kdy od soudu obdržela návrh na výpověď nájmu z bytu z důvodu neplacení nájemného. Působila zmateně a nekompetentně. Zjistili jsme, že se stará o nemocného syna, což ji velmi tíží psychicky i finančně, ale podle vlastních slov nájemné platí. Ukázala nám dokonce igelitovou tašku plnou uhrazených složenek.“
V nepříznivé životní situaci se může ocitnout doslova každý z nás. Pomoci těmto lidem je cílem odborného sociálního poradenství. Jeho současnost a budoucí výzvy představili dne 26.2. 2019 zástupci poradenských organizací na semináři Odborné sociální poradenství, který uspořádala předsedkyně výboru pro sociální politiku Radka Maxová ve spolupráci s Asociací občanských poraden v Poslanecké sněmovně.
Když paní Věra přišla do občanské poradny, rovnou řekla, že její život skončil. Zapletla se s lichváři a původně malý dluh za opravu kotle narostl do obřích rozměrů. Nyní nemá peníze na splátky, ani na základní životní potřeby.
V rámci projektu ,,Vzdělávání studentů sociální práce v oblasti ochrany spotřebitele a zvyšování finanční gramotnosti obyvatel prostřednictvím internetové aplikace Dluhový labyrint" pořádá REMEDIUM Praha o.p.s. s podporou Ministerstva průmyslu a obchodu a ve spolupráci s Katedrou sociální politiky a sociální práce FSS MU v Brně bezplatný dvoudenní kurz, který je určený pro studenty sociální práce.